neděle 12. října 2008

Externí výuka v Ostravě a v Olomouci v roce 2008


V zimním semestru jsem učil externě na Ekonomické fakultě VŠB-TU. Převzal jsem výuku lingvistky PhDr. Marcely Grygerkové, Ph.D., která odjela na celý akademický rok učit češtinu do Budapešti. Pro budoucí publicisty jsem vedl mimo jiné také semináře nakladatelské a ediční praxe, s nimiž mám několikaletou zkušenost z FF OU, takže jsem se nemusil nijak zvlášť přeškolovat.

Na začátku října jsem byl požádán, abych převzal semináře literární vědy na katedře bohemistiky Filozofické fakulty UP v Olomouci. (Jde o pracoviště, které je mi blízké, nebo» jsem zde kdysi studoval.) Nebylo snadné domluvit se na oboustranně vhodném rozvrhu, ale nakonec se to podařilo. Začínal jsem každý čtvrtek před pátou hodinou odpoledne a končíil v osm večer, nebo» jindy již nebylo možné sehnat volné učebny. Rychlíkům cesta mezi Ostravou a Olomoucí naštěstí trvá pouze hodinu, takže se to dalo zvládnout.

Setkávání se studenty a kolegy z jiných univerzit považuji za velmi cennou zkušenost.